skip to Main Content

Veiledning til digitale møter hos Forvaltningshuset

På denne siden forklarer vi hvordan du kan delta i digitale møter gjennom Microsoft Teams på din datamaskin. Veiledningen tar utgangspunkt i at man bruker PC og Windows som operativsystem. Med Mac og operativsystem iOS kan de ulike stegene se noe annerledes ut, men logikken er lik.

Veiledning for å bli med i et digitalt møte

Steg 1: Åpne e-posten du har mottatt fra din formuesforvalter, og trykk på Bli med i Microsoft Teams-møte (markert i den grønne boksen under). Da vil et vindu i din nettleser åpne seg.

Team Invitasjon

Steg 2:

Når du har applikasjonen Microsoft Teams installert fra før, vil du få valget om du vil åpne møtet i denne applikasjonen (illustrert i de grønne boksene under). Du kan også velge å laste ned applikasjonen (gul boks under), men det er ikke nødvendig for møte med Forvaltningshuset (se alternativ for Jeg har IKKE applikasjonen Microsoft Teams installert)

Teams invitasjon landingsside

Dersom du ikke har applikasjonen, kan du velge alternativet Bli med på nettet i stedet (markert i grønn boks under). Du vil da bli sendt automatisk videre til neste steg uten at du trenger å installere Microsoft Teams applikasjon.

Teams join web

Steg 3: For å kunne vise kamera og bruke mikrofon, må du gi Microsoft Teams tilgang til å bruke mikrofonen din og til å bruke kameraet ditt (grønn boks under). Dette kan du senere skru av igjen om du ønsker det, men det er nødvendig for gjennomføring av møte med Forvaltningshuset over teams.

Tillat tilgang til mikrofon

Steg 4: Legg inn et navn (grønn pil under) og velg om du vil ha på kamera og mikrofon (grønn boks under), og trykk på Bli med nå for å gå inn i møtet med din formuesforvalter. Du kan velge å skru av kamera eller mikrofon etter du har blitt med i møtet.

Bli med i møtet

Back To Top